Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

jo.\*:("Hispania")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1658

  • Page / 67
Export

Selection :

  • and

Maintaining Spanish in the United States : Steps Toward the Effective Practice of Heritage Language Re-acquisition/DevelopmentVALDES, Guadalupe; FISHMAN, Joshua A; CHAVEZ, Rebecca et al.Hispania. 2008, Vol 91, Num 1, pp 4-24, issn 0018-2133, 21 p.Article

Computer-Assisted Instruction and L2 Grammar AccuracySAGARRA, Nuria; ZAPATA, Gabriela.Hispania. 2008, Vol 91, Num 1, pp 93-109, issn 0018-2133, 17 p.Article

Defining the Spanish Future SubjunctiveBARANOWSKI, Edward.Hispania. 2008, Vol 91, Num 2, pp 495-509, issn 0018-2133, 15 p.Article

Desarrollo de la competencia comunicativa por medio de la integración de contenido y lengua en niveles intermedio- avanzados de español como lengua extranjera (ELE)LOPEZ-ORTEGA, Nuria R.Hispania. 2006, Vol 89, Num 2, pp 370-379, issn 0018-2133, 10 p.Article

Oral narratives in the language classroom : A bridge between non-native, heritage, and native-speaking learnersEDSTROM, Anne.Hispania. 2006, Vol 89, Num 2, pp 336-346, issn 0018-2133, 11 p.Article

Portuguese as a second language : In the United States, in Brazil, and in EuropeCOWLES, Maria Antonia; DE OLIVEIRA, Sandi Michele; WIEDEMANN, Lyris et al.Hispania. 2006, Vol 89, Num 1, pp 123-132, issn 0018-2133, 10 p.Article

La enseñanza del vocabulario en español como segunda lengua = Teaching the vocabulary of Spanish as a second languageBARCROFT, Joe.Hispania. 2005, Vol 88, Num 3, pp 568-583, issn 0018-2133, 16 p.Article

That's not how my grandmother says it: Portuguese heritage learners in southeastern Massachusetts = Ma grand-mère ne le dit pas comme ça : Les élèves d'origine portugaise apprenant le portugais dans le sud-est du MassachusettsFERREIRA, Fernanda L.Hispania. 2005, Vol 88, Num 4, pp 848-862, issn 0018-2133, 15 p.Article

Community Based Learning in rural GuatemalaSANDERS, Robert F.Hispania. 2005, Vol 88, Num 1, pp 182-189, issn 0018-2133, 8 p.Article

Lexical errors and the acquisition of derivational morphology in Spanish = Les erreurs lexicales et l'acquisition de la morphologie dérivationnelle en espagnolWHITLEY, Stanley.Hispania. 2004, Vol 87, Num 1, pp 163-172, issn 0018-2133, 10 p.Article

Classroom assessment of computer-assisted language learning: Developing a strategy for college faculty = Evaluation de l'apprentissage des langues assisté par ordinateur en milieu scolaire : Développer une stratégie pour le milieu universitaireROMAN-ODIO, Clara; HARTLAUB, Bradley A.Hispania. 2003, Vol 86, Num 3, pp 592-607, issn 0018-2133, 16 p.Article

Simple and progressive forms of the perfective viewpoint in Spanish: The preterit and the preterit progressive = Les formes simple et progressive du point de vue perfectif en espagnol : Le prétérit et le prétérit progressifWESTFALL, Ruth.Hispania. 2003, Vol 86, Num 4, pp 874-888, issn 0018-2133, 15 p.Article

The effects of processing instruction on the acquisition of Ser and Estar = L'effet des consignes de traitement sur l'acquisition de ser et estarAN CHUNG CHENG.Hispania. 2002, Vol 85, Num 2, pp 308-323, issn 0018-2133Article

The invisible giant: The place of Brazil in (Latin) American studies: An NEH summer institute = La place du Brésil dans les études (latino) américainesCOSTIGAN, Lucia Helena.Hispania. 2002, Vol 85, Num 3, pp 644-648, issn 0018-2133Article

Português para falantes de espanhol: Perspectivas de um campo de pesquisa = Portuguese for Spanish speakers: Perspectives of a research fieldCARVALHO, Ana Maria.Hispania. 2002, Vol 85, Num 3, pp 597-608, issn 0018-2133Article

A simplified method of teaching the position of object pronouns in Spanish = Une méthode simplifiée pour enseigner la position du pronom objet en espagnolQUIRK, Ronald J.Hispania. 2002, Vol 85, Num 4, pp 902-906, issn 0018-2133, 5 p.Article

Zapatero a tus zapatos? Action research in the Spanish language classroom = Recherche-action dans les classes de langues espagnolesLACORTE, Manel; KRASTEL, Teresa Cabal.Hispania. 2002, Vol 85, Num 4, pp 907-917, issn 0018-2133, 11 p.Article

Report on the NFLC/AATSP survey of Spanish Language programs for native speakers = Le rapport sur l'enquête du Centre National des Langues étrangères et de l'AATSP à propos des programmes d'enseignement de l'espagnol pour les hispanophonesINGOLD, Catherine W; RIVERS, William; CHAVEZ TESSER, Carmen et al.Hispania. 2002, Vol 85, Num 2, pp 324-329, issn 0018-2133, 6 p.Article

Do learners notice enhanced forms while interacting with the L2? : An online and offline study of the role of written input enhancement in L2 reading = Les apprenants remarquent-ils les formes mises en valeur lors de leur interaction avec la L2 ? Etude en ligne et hors ligne du rôle de la mise en valeur des entrées écrites lors de la lecture en L2LEOW, Ronald P.Hispania. 2001, Vol 84, Num 3, pp 496-509, issn 0018-2133Article

In pursuit of preterite : A flow-chart of conjugationsMASSEY, Anne.Hispania. 2001, Vol 84, Num 3, pp 550-551, issn 0018-2133Article

The Spanish of Mexico : A Partially Annotated Bibliography for 1990-99 with updates for 1970-89. Part I = L'espagnol du Mexique : Une bibliographie partiellement annotée de 1990 à 1999 avec une mise à jour de 1970 à 1989. 1ère partieFULK, Randal C.Hispania. 2001, Vol 84, Num 1, pp 31-50, issn 0018-2133Article

Spanish Applied Linguistics in the twentieth century : A retrospective and bibliography (1900-99) = La linguistique appliquée espagnole au vingtième siècle : Rétrospective et bibliographie (1900-99)LAFFORD, Barbara A.Hispania. 2000, Vol 83, Num 4, pp 711-732, issn 0018-2133Article

Discourse markers as indicators of register = Marqueurs du discours et indicateurs de registreBRIZUELA, M; ANDERSEN, E; STALLINGS, L et al.Hispania. 1999, Vol 82, Num 1, pp 128-141, issn 0018-2133Article

Spanish aspect and the nature of linguistic time = Aspect en espagnol et nature du temps linguistiqueSALAS GONZALEZ, E.Hispania. 1998, Vol 81, Num 1, pp 155-165, issn 0018-2133Article

Cognition and affect for successful FLES programs : Are both domains vital? = Les programmes FLES : réussite au niveau de la cognition et de l'affectivitéGARNETT, N. A.Hispania. 1998, Vol 81, Num 2, pp 373-378, issn 0018-2133Article

  • Page / 67